
Blev en del köp förra veckan, bland annat tog jag en liiiten position i FPC, mest för skojs skull. Lyckades köpa på lägsta kurs efter raset.
Sparar till trygg pension

Blev en del köp förra veckan, bland annat tog jag en liiiten position i FPC, mest för skojs skull. Lyckades köpa på lägsta kurs efter raset.
Mina portföljer 170131
Aktie- och fondkonto
+ 2,01% i januari
Innehav: Atlas Copco
Svenska aktier
+ 0,39% i januari
Köp: Hemfosa, Swedish Match, H&M, Betsson, NCC, Investor samt förde över 25 Atlas Copco från depåkontot.
Tillväxt
+ 4,53% i januari
Köp: Cloetta
Utländska aktier
– 3,61% i januari
Fonder (10 st)
+ 0,45% i januari
Sparfonder (6 st)
+ 0,74% i januari
Köp: sparar 600 varje månad
Totalt +/- alla innehav Avanza januari: + 0,52%
Utdelningar Januari: 247,30:-

Ja, som ni ser har jag ändrat grafen för denna sammanställning, detta för att förenkla lite för mig själv. Jag är dock lika transparent med siffrorna som vanligt, men har istället slagit samman en del konton.
Denna månad har innehaven gått i sidled, eftersom börsen har varit volatil hela månaden. Har sålt en del fonder för att få lite likvider ifall börsen går mer söderut. Men nu satsar jag på att använda utdelningarna istället framöver.
Har haft en halvsnål månad vilket har gjort att jag lyckats få lite pengar över på lönekontot, som passar bra att använda nu i vår när bilförsäkring och annat ska betalas.
Denna vecka har jag bara gjort tre mindre köp, då jag avvaktar lite mer under rapportperioden.


Som ni ser har jag flyttat 25 Atlas Copco från aktiedepån till ISK. Tanken är att flytta 50-60 st varje år, tills alla 300 är på ISK istället. Varför jag inte flyttar alla på en gång är för att slippa betala för mycket skatt.
Ja, då har årets första utdelningar ramlat in på kontot, alltid kul att se pengaflödet öka!

Förra året var utdelningen i januari 75:-, så det blev en rejäl ökning i år!
Jag har klippt ut en rapportlista för mina bolag från Avanzas sida, som ni kan se här nedan.
De enda bolag som inte syns är Nobina, som har årsrapport 6/4 samt Clas Ohlson som har sin årsrapport 8/6.

![]()
Så här fördelas årets aktieutdelningar månadsvis, men det kan ändras efter årsrapporterna, så detta är bara preliminärt.

74 utdelningstillfällen, med april och maj som största utdelningsmånader.