Ja, då har de sista utdelningarna för oktober kommit in, mest småslattar från flera bolag, som ni kan se nedan.
Köp vecka 40 & 41 2017


Två veckors köp och sälj visas här, och det som sticker ut är att jag sålt alla mina Cloetta samt köpt in Öresund. Sålde Cloetta dels pga insideraffärerna och dels pga att jag vill minska ner antalet tillväxtbolag i portföljen.
Istället tog jag in ytterligare ett investmentbolag, Öresund. Visst, investmentbolag är tråkiga men de är stabila och investerar i andra bolag, och de ger utdelning, om än inte så mycket. Blir nog fler investmentbolag framöver.
Portföljen 170930
Här ser ni hela min portfölj, som uppdateras en gång i månaden. Fonderna klumpas ihop till en summa, men alla aktierna visas. Detta kommer bli nya sättet att visa portföljvärdet framöver.
Värdena i portföljen är aktuella värden, och utdelningen är den aktuella för dagen, med de aktier jag har just nu. Bruna aktier är utländska. Slutliga summan stämmer inte alltid till 100% med hänsyn till varierande valutakurser.
(klicka för större bilder)

Bra värdeökning på portföljen i september!
Mina aktieportföljsidor uppdateras inte denna månad, då jag missade att ta urklipp vid månadsskiftet. Fonderna släpar ju dock efter en dag, så den sidan är uppdaterad.
Tillgångar & skulder 170930

Denna månad har börsen gått bra, och nettobeloppet har stigit rejält, trots att jag minskat bufferten med 10 000 p.g.a. två halvårsräkningar samt lite efterdyningar från Cypernsemestern som skulle betalas nu.
Portföljen på Avanza har dessutom nått ATH, och är över 500 000 för första gången sedan maj! (Jag kom över 500 000 för första gången på Avanza i april + maj, sedan sjönk det rejält under sommaren).
Kan även betala belåningen snart, vilket blir i december.
Köp vecka 39 2017
Blev en del köp och sälj förra veckan. Sålde 5 Industrivärden också, då jag ligger på +40% och ville ta hem lite vinst. Dessutom är direktavkastningen låga 2,54%, vilket är lite lågt tycker jag.

Ny aktie i preferensportföljen är ALM Equity Pref.
Utdelningar september 2017
Köp vecka 38 2017

Sålde mer Nordea under veckan, samt sålde även mina Bonava i preferensportföljen, då jag inte vill ha dem längre. I övrigt lite småköp.
Köp vecka 36 & 37 2017
Ja, då var man tillbaka på jobbet efter två härliga semesterveckor på Cypern!
Trots semester har jag inte legat på latsidan när det gäller aktieköp under semestern, snarare har jag köpt & sålt mer än vanligt under de två veckorna. Var ju mycket poolhäng (vi hade lägenhet med tillgång till delad privat pool, så vi satt mest på vår egen terrass 🙂 ) , så det var gott om tid att kolla börsen.

Jag har sålt av både Handelsbanken och Nordea, men kommer behålla en viss del aktier i bägge bankerna. Istället har jag köpt SEB C, så nu har jag alla fyra storbankerna, men kommer bara ha en mindre andel i varje bank. Detta gör att jag lätt kan köpa/sälja om något händer i respektive bank.
Har även köpt några få Resurs, som jag sneglat på länge nu. Blir mest en liten bevakningspost tills vidare. Dessutom köpte jag några NOVOTEK som en liten chansning, fråga mig inte varför 🙂 .
I övrigt har jag mest gjort blandade inköp i mina nuvarande innehav.
Köp vecka 35 2017

Blev en del köp förra veckan. Sålde en del Handelsbanken då jag vill ha in SEB i portföljen istället.
Kort rapport tillgångar 170831
På grund av semester på Cypern så har jag inte haft lust att skriva något här. Hade dock förberett urklipp av olika konton och tillgångar/skulder precis innan avresan, så här kommer första bilden.

Som ni ser så ökade tillgångarna lite trots sur börs, kanske för att jag omviktade till mer räntefonder på fondkontona.










