
Jag flyttade 30 Atlas från VP-konto till ISK konto. Lyckades även köpa Nordea på fel konto så jag sålde dem igen och köpte på rät konto.
Sparar till trygg pension

Jag flyttade 30 Atlas från VP-konto till ISK konto. Lyckades även köpa Nordea på fel konto så jag sålde dem igen och köpte på rät konto.

![]()
Sålde min bevakningspost i Telia och sålde lite fonder för att kunna köpa några Realty Income istället.
Jag har skapat en TP-portfölj på Nordnet, och sätter in 500:- i månaden, för att sedan köpa aktier vid lämpligt tillfälle
Tjuvstartade med 1500:- i slutet av december, men köpte inget förrän efter årsskiftet.
I fortsättningen sätts 500:- in den 18:e varje månad, så det ramlade alltså in pengar igår 🙂
Dessa är mina januariköp i TP-portföljen:

Har nu 22:- kvar som jag sparar till nästa månads aktieköp.
Portföljredovisning kommer vid månadsskiftet tillsammans med övrig månadssammanställning.
Portföljen finns nu även synlig på Shareville, men då den är helt nystartad så finns ingen statistik på den ännu.
Blev bara 2 köp förra veckan:
10 st Nordea i utlandsportföljen
3 st Skanska i svenska portföljen
Avanza
Nordnet
Bestämde mig för att minska antalet utländska bolag och sålde min lilla skvätt OHI, och köpte lite svenskt istället.

Jag har ju ett litet månadssparande i fonder på Nordnet, vilket jag kommer fortsätta med.
Men jag har även startat ett litet så kallat AVL-konto (läs Att Välja Lyckas inlägg om det), som jag kommer kalla TP-portfölj.
Kommer precis som AVL att föra över 500:- varje månad till aktieköp, och för att finansiera detta så minskar jag sparandet till fondportföljen från 500:- till 300:- samt att jag stuvat om lite i sparandet på min bank.
Jag har redan tjuvstartat med 1500:- i december, men redovisar inte förrän från januari. Jag kommer köpa stabila utdelningsaktier varje månad och försöka lägga köpen så att jag kan få en minimal utdelning varje månad under våren.
Alla innehav på Nordnet kommer vara med i månadsrapporterna framöver, och TP-portföljen kommer läggas ut på Shareville i slutet på januari.
På Avanza blir det bara inköp när det kommer utdelningar, och veckoköpen lär minska drastiskt när det inte finns likvider. Kommer dock redovisa innehaven som vanligt.
Så här gick det 2017:
Mål 2017
Mina mål för 2018 blir ungefär detsamma, men jag ökar utdelningsmålet lite mer. Kommer dock inte göra några nyinsättningar detta år, enbart utdelningarna används till aktieköp.
2018